Nehéz egyszerre kezelni a különböző digitális marketing folyamatokat, főleg úgy, hogy minden más is nyomja a vállad. Megpróbálhatsz egyszerre csak az egyik taktikára összpontosítani, de fontos tudnod, hogy az egyes marketing csatornák nemcsak a márkádat, de egymást is segítik.
Az e-mail marketing és a közösségi média marketing együttes megvalósítása erősítheti a márkád, webshopod növekedését: több emberhez jutsz el, több követőd és több e-mail feliratkozód lesz.
Az e-mail marketing és a közösségi média marketing hasonlóságai
Mindkét csatornán az a célod, hogy minél több embert érj el, minél több interakciót válts ki (lájkolás, hozzászólás, e-mail megnyitása, átkattintás, egy videó megtekintése, stb).
Az a célod, hogy a követőid vagy feliratkozóid – nevezzük őket bárhogy is – minél tovább veled legyenek lehetőleg minél nagyobb számban, és ők minél többször és minél nagyobb értékben vásároljanak tőled.
Az e-mail marketing és a közösségi média marketing közötti különbségek
A legfontosabb különbség az, hogy míg a követőidet – legyenek bármelyik közösségi média felületen is – az adott felület bármikor “elveheti”, addig a már megszerzett e-mail címük a te adatbázisodban is elérhető lesz.
A közösségi média felületek már erősen korlátozzák azt, hogy kit és mennyiért érhetsz el az üzeneteddel, míg ez az e-mail esetén nincs így: te döntöd el, kinek és mikor küldesz üzenetet, és ő azt szinte biztosan megkapja.
Még ha különböző módon is használod az e-mail marketinget és a közösségi média marketinget, a két taktika együttes alkalmazása növelheti egymás eredményességét.
Hogyan erősítheted az e-mail marketinggel a közösségi média marketinged?
Mikor kiküldesz egy e-mailt a feliratkozóidnak, te döntöd el, hogy mi az üzeneted fő célja. Népszerűsítheted közösségi média oldalaidat, a hirdetéseid üzenetét átadhatod újra egy új felületen. Vagy buzdíthatod őket, hogy részt vegyenek egy eseményen, egy játékban vagy akár egy kihívásban, amit a közösségi médiában szerveztél meg.
#1: Így növelheted a követőid számát
Ha szeretnéd növelni a követőid számát, mindenképp javaslom, hogy minden e-mailed láblécébe tedd bele a közösségi média ikonjaidat is. Ellenőrizd is le őket, hogy jó oldalra vezetnek-e, majd mentsd el ezeket újra felhasználható tartalomként. Még jobb, ha olyan e-mail sablont készítesz, amely már tartalmazza ezeket az ikonokat. Így nem kell minden egyes e-mail megírásakor erre külön odafigyelned.
Az e-mailekhez egy olyan részt is hozzáadhatsz, amely arra ösztönzi a feliratkozóidat, hogy lépjenek kapcsolatba veled közösségi média profiljaidon. Ehhez elég például egy mondat:
“Kérdésed van, nem vagy biztos valamiben? Itt is elérsz minket:” és már jöhetnek is az ikonok.
#2: Így érhetsz el több embert a közösségi médiában
Ha olyan embereket szeretnél megcélozni, akik nagyobb valószínűséggel lépnek kapcsolatba veled a közösségi médiában, összpontosíts az e-mail feliratkozóidra. Sok közösségi média platform lehetővé teszi, hogy feltöltsd a feliratkozóid listáját. A platform összeveti az e-mail címeket a közösségi médiában szereplő e-mail címekkel, és még hasonló profilú embereket is ajánl.
Nemcsak követheted ezeket az embereket, és kapcsolatba léphetsz velük, de hirdetéseidet is be tudod úgy állítani, hogy azok hozzájuk is eljussanak, vagy többször lássák a hirdetéseidet.
#3: Így népszerűsítsd a közösségi médiában közzétett eseményeid
Legyen szó akár kihívásról, versenyről, játékról vagy akár csak egy eseményről, ezek mind rendkívül jó módszerek arra, hogy megmozgasd a már meglévő közösséged és új követőket szerezz.
Ne hagyatkozz csak az adott platform nyújtotta lehetőségekre. Népszerűsítsd eseményeidet e-mailben, számolj be a történésekről, küldd ki az eredményeket. Sőt, a résztvevők által generált tartalmakat – fotók, visszajelzések, stb. – ne csak az adott eseményhez tartozó közösségi média oldalon jelenítsd meg, hanem küldd ki szintén e-mailben.
Hogyan használd a közösségi médiát a feliratkozóid számának növelésére?
Nemcsak az e-maileket használhatod fel webshopod közösségi média marketingjének fellendítésére. A közösségi média oldalaidat is felhasználhatod arra, hogy növeld a feliratkozóid számát. Röviden összefoglalhatod, milyen hasznos tartalmat küldesz ki e-mailben de azt is elmondhatod nagy vonalakban, milyen egyedi, különleges lehetőséghez jutnak azok, akik feliratkoznak az e-mail listádra.
#1: Így szerezz több feliratkozót
Az első dolog, amit a közösségi média oldalaidhoz hozzá kell adnod, az egy olyan lehetőség, amellyel a követők feliratkozhatnak az e-mail listádra. Tegyél egy linket a profilod biojába, amelyen keresztül egy csaliért cserébe feliratkozhatnak. Tűzz ki egy posztot a közösségi média oldalaidra, amelyben a csalidra hívod fel a figyelmet. Készíts hetente – két hetente egy posztot arról, hogy miért érdemes feliratkozni az e-mail listádra.
#2: Oszd meg, miért érdemes feliratkozni
Írj legalább hetente arról, mit kapnak azok, akik feliratkoznak az e-mail listádra. Hiszen nemcsak értékesítesz az e-mailekben, ugye?
Legyen célszerű feliratkozni hasznos tartalmakért, exkluzív és ingyenes anyagokért, tanulmányokért, játékokért, stb. A lehetőségek száma végtelen.
Konklúzió:
Bárhogyan is döntesz a marketing megközelítéséről, ügyelj arra, hogy egynél több marketing módszert használjon, méghozzá rendszeresen. Sokszor a különböző marketing módszerek összekapcsolódnak és egymás hatásait erősítik. Az e-mail marketing felhasználható a közösségi média oldalaiddal való elköteleződés javítására, a közösségi média profiljaid pedig felhasználhatók az e-mail listára való feliratkozás ösztönzésére. Ha ezeket a marketing taktikákat együtt használod, azzal növelheted márkád és webshopod általános ismertségét.