Közeleg az e-mail marketing egyik legforgalmasabb időszaka, és ilyenkor elengedhetetlen, hogy hatékony hatékony black friday e-mail tárgysorokat írjuk az ügyfeleinknek.
Míg a vásárlók türelmetlenül várják az év talán legjobb ajánlatait, addig te, a webshop tulajdonosa sietve rendet teszel, igyekszel mindent jól beállítani és minden bizonnyal izgulsz, hiszen őrült nap/hétvége lesz, ahol rengeteg minden történik az offline és az online világban is.
A megfelelő eszközökkel és egy jól átgondolt tervvel a sikerhez vezető út kevésbé ijesztő. Nem, nem az utolsó pillanatban gondolkodunk azon, hogy mi is legyen a black friday akció, kinek mit küldjünk. Jó előre megtervezzük, összegyűjtjük az előző évek legjobb tárgysorait, e-mailjeit, és ezek eredményeire alapozva igyekszünk legalább olyan, ha nem jobb eredményeket elérni.
A jó tárgysorok általános szabályai a Black Friday e-mailekhez
Mielőtt nagyon belevágunk a közepébe, fektessük le az alapokat. Ahhoz, hogy kiváló megnyitási arányt érjünk el, számos fontos szabályt kell követni a black friday e-mailek, hírlevelek tárgysorának megírásakor.
#1. Egyből a lényegre térünk
Minden értékesítési célú e-mail esetén kiváló eredményekkel jár, ha nem köntörfalazunk, és ez alól a black friday e-mail kampány sem kivétel. A sok hihetetlen ajánlat között a feliratkozóknak nem lesz idejük kitalálni, hogy vajon ez az e-mail miről szól, pláne nem elolvasni az összes e-mailt. Ezért a lényegre térünk. Megadjuk nekik, amit látni szeretnének.
Például:
- Fekete Péntek van!
- Black Friday van
- Akció = Black Friday!
- 70%-os leértékelés mindenből!
- Az év legjobb ajánlata!
#2. Emojikat használunk
Ez akciós e-mailek esetén kifejezetten igaz. Olyanokat használunk, amik telefonon is jól láthatók, minden rendszeren (Android, IOS, Windows, stb) kb ugyanúgy néznek ki.
Például:
- 👉 Kezdőőődik: 40% kedvezmény mindenre!
- 🚛 35% kedvezmény. Ingyenes szállítás
#3. Az e-mail tárgysora nagyon rövid és egyértelmű
Egy átlagos e-mail tárgysora esetén is mindig törekszünk arra, hogy 50-60 karakterbe beleférjünk. A black friday e-mail kampányok esetében ez kifejezetten így van, sőt: minél rövidebb, annál jobb.
A másik fontos érv a rövid tárgysorok mellett, hogy mobilon 30-40 karakternél több – megnyitás nélkül – egyszerűen nem látszik. Én most megszámoltam, nekem 37 karakter látszik a Gmail appban Androidon.
Mindig külön figyelmet kell fordítani azokra, akik az e-maileket mobilon olvassák (khmm, én is ilyen vagyok), és hiába szerkesztjük mindig asztali nézetben, attól még mobilon is megnyitásra kell ösztönözzön a tárgysor.
Például:
- Utolsó esély a spórolásra!
- 50%-os kedvezmény!
- Az akció most kezdődik!
- Hatalmas kedvezmény!
#4. Rámenősek vagyunk
Amikor az offline világban értékesítésről van szó, nincs jobb módja annak, hogy az ügyfeleket vásárlásra ösztönözzük, mint az ún. akciószavak alkalmazása. Ezt használjuk a black friday e-mailek tárgysoraiban is. Ugyanis az erős szavak mindig működnek. Persze, nem főnökösködünk és nem parancsolunk: azt senki sem szereti. De azért rámenősebbek vagyunk, mint általában.
Például:
- Vedd meg
- Szerezd meg magadnak
- Lepd meg magad/szeretteid
- Csapj le az X kedvezményre
- Ne hagyd ki az X kedvezményt
Erősek anélkül, hogy parancsolóak lennének. Ráadásul az emberek úgy általánosságban már megszokták, hogy folyamatosan látják, hallják ezeket, nem érzik már rosszul magukat tőlük. Te se tedd.
#5 Legyenek benne számok
Mindenki szereti a nagy számokat, nagy kedvezményeket, és ilyenkor a feliratkozók várják is. Minél nagyobbak, (nekik) annál jobb. Ha lenyűgöző kedvezményeket tudunk adni, mindig beleírjuk már a tárgysorba is. És nem beszélünk mellé, inkább pontosan megmutatjuk, mire számíthatnak.
Például:
- Szerezd meg az 50% kedvezményt!
- 70% kedvezmény!
- 24 órás akció!
#6. A tárgysort személyessé tesszük, ha tudjuk/akarjuk
A személyre szabás egy hatékony eszköz. A feliratkozókat rengeteg ajánlattal bombázzák ebben az időszakban, de ki lehet tűnni a tömegből úgy, ha a tárgysorban használjuk a (kereszt)nevét. Ez a módszer azt az érzést keltheti, hogy tudod, ki ő és régi ismerősként kezeled.
Azonban két dologra is figyelni kell.
Egyrészt egyáltalán begyűjtjük-e a (kereszt)neveket és azok mind jók-e: nagyon visszás hatást kelthet, ha pl. cégnévvel iratkozott fel valaki vagy esetleg elütötte a nevét annak idején.
Másrészt pedig egyesekben negatív érzést kelthet, bizalmaskodásnak érzik. Nyilván nem black friday alkalmával, de érdemes tesztelni, hogy mikor működik jobban a tárgysor: ha használod a nevet, vagy ha nem.
Mi már jó ideje egyáltalán nem gyűjtjük a neveket: egyrészt nem eredményezett értelmezhető különbséget az, ha használtuk a nevét bárhol is az e-mailben, mint az, ha nem; másrészt több ember iratkozott fel a név bekérése nélkül a felugró ablakokon.
#7. A tárgysor MINDIG kapcsolódik az e-mail szövegéhez
Tisztázzuk: a tárgysor az e-mailt írja le röviden, az e-mailben lévő tartalmat. Megnyitásra ösztönöz, míg a tartalom vezeti a figyelmet, és a gomb vagy link vezet el a kívánt cselekvéshez. Ha ez a három nincs összehangolva, a feliratkozók minimum csalódnak, rossz esetben leiratkoznak, de akár spam-nek is jelölhetik az e-mailt.
De nem csak a tárgysor kapcsolódik az e-mail szövegéhez, hanem a betekintő szöveg is. Ez az a szöveg, amit az e-mail tárgysora alatt látsz, mielőtt megnyitnád az e-mailt. Erősíti a tárgysort, javítja a megnyitás esélyét.
Tipp: látni fogod, hogy rengeteg tárgysor írtam össze lejjebb, ezek közül bátran használhatod bármelyiket betekintő szövegként is. De egy dologra figyelj: tökéletesen illeszkedjen a tárgysorhoz is és a levél szövegéhez is!
#8. Az e-mail maga is végtelenül egyszerű
Ahogy itt, az Apple e-mailjében is látod, a tartalom végtelenül egyszerű: mikor kezdődik, meddig tart, mit mennyiért lehet venni. Ennyi.
Nincs szükség arra, hogy a feliratkozóknak kacifántos körmondatokat írjunk. Általánosságban sem jó taktika, most sem az. Az e-mail legyen faék egyszerű. Ha eladásról van szó, akkor kimondjuk, hogy arról van szó. Megmutatjuk. És a tárgysorok esetén is az vált be a legjobban, ha a kritikus információkat rögtön a tárgysor elejére írjuk, a legérthetőbb szavakkal.
És akkor vágjunk is bele.
Általános e-mail tárgysor black friday-hez
- Black Friday: Akciók, amiknek nem tudsz ellenállni!
- Fekete péntek: Vár a VIP hozzáférés!
- A fekete péntek MOST kezdődik!
- Fekete pénteki akciók
- Az év ajánlatai – verhetetlen fekete péntek
- A fekete péntek ITT van!
- Fekete pénteki banzáj!
- Ez az a Black Friday, amire vártál
Bejelentő, felkészítő tárgysorok Black Friday e-mailekhez
- Pssszt… fekete pénteki ajánlatok csak neked!
- Less bele: Fekete péntek exkluzív ajánlatok
- Készülj fel! Egy különleges ajánlat csak neked
- Exkluzív betekintés: Fekete pénteki kínálatunk
- Légy az első: Fekete Péntek VIP betekintő
- Figyelem: jön a fekete péntek
- Szigorúan titkos: korai fekete pénteki ajánlatok
- Légy gyors: Black Friday előtti exkluzív ajánlatok
- Előzz meg mindenkit: Fekete péntek előtti akció!
VIP vásárlóknak szóló e-mail tárgysorok
- Korai VIP hozzáférés: Vásárolj most!
- Exkluzív VIP Fekete Péntek ajánlatok!
- VIP értesítő: A fekete péntek rád vár!
- Páratlan ajánlat: VIP Black Friday hozzáférés
- VIP exkluzív: A fekete péntek számodra most kezdődik
- Egyedi VIP hozzáférés: Vásárolj a tömeg előtt
Ingyenes szállítást kínáló e-mail tárgysorok
- Ingyenes szállítást adhatunk? Csak ezen a fekete pénteken!
- Fekete pénteki akció: Ingyenes szállítás egész nap!
- Vásárolj most: Ingyenes szállítás csak ma estig!
- Ne hagyd ki! Ingyenes szállítás csak ezen a fekete pénteken
- Gyors és ingyenes: Fekete pénteki szállítás nálunk!
- A fekete péntek még jobb lett: Ingyenes szállítást adunk!
- Ingyenes szállítás fekete pénteken
- Csak ma: Ingyenes szállítás!
Hatalmas kedvezményt bemutató e-mail tárgysorok
- Őrült akciók: 70% kedvezmény a Black Friday alkalmából!
- Mega akció: Akár 80%-os kedvezmény!
- Szuper spórolási lehetőség: fekete pénteki kiadás
- Szerezd meg a -75% kedvezményt az eddigi legnagyobb fekete pénteki akciónkkal!
- Hatalmas kedvezmények várnak: exkluzív fekete péntek
- Nagy megtakarítások = Black Friday
- Az év legnagyobb kedvezménye: Fekete Péntek!
Sürgető e-mail tárgysorok Black Friday-hez
- Utolsó esély: a Black Friday akció hamarosan véget ér!
- Ne hagyd ki! Már csak rövid ideig él a Black Friday ajánlat!
- Siess, ezek a Black Friday ajánlatok már nem tartanak sokáig!
- Ajjaj, majdnem lejárt: Fekete pénteki ajánlatok
- Tik-tak: a Black Friday ajánlatok lejárnak!
- Már csak X óra van hátra a Black Friday-ből
- Ezek a fekete pénteki ajánlatok nem fognak megvárni
- Kifutsz az időből: Black Friday visszaszámlálás
Egy kis kreatívkodás
Egy kis kreatív hozzáállás még nem ártott meg senkinek. Mi több, esélyt ad arra, hogy észrevegyék a hírleveleinket, hiszen az ötletes megoldások szinte mindig megnyitásra ösztönöznek
#1 Kérdéseket teszünk fel
Ez a technika a pszichológiából merít. Természetünkből fakadóan késztetést érzünk arra, hogy válaszoljunk egy nekünk feltett kérdésre. Ezért a kérdő jellegű tárgysorok legalább egy pillanatra felkelti a feliratkozók érdeklődést és cselekvésre késztetnek.
Azt azonban mindig szem előtt tartjuk, hogy a kérdésnek szintén relevánsnak kell lennie. Az ilyen tárgysor is mindig rövid és lényegre törő. Az egyik legjobb, ha a tárgysor az „akarsz” vagy a „készen állsz” igével kezdődik, például így:
- Készen állsz a fekete pénteki akcióra?
- Meg akarod kapni a valaha volt legjobb kedvezményt?
Én kifejezetten szeretem a kérdés jellegű tárgysorokat, sőt, igyekszem még a betekintő szövegben is folytatni a gondolatmenetet.
#2 Sürgetünk
Erről már beszéltünk, de megérdemel ez a téma még egy kis figyelmet. A sürgősség hangsúlyozása nélkül ugyanis a tárgysorok nem lennének elég hatékonyak. Minden marketinges használja ezt, mi is sűrűn bevetjük. De csak akkor, ha releváns, ha valós!
Bevált gyakorlat, hogy a tárgysort az idővel kezdjük. Tipikus példák a hangsúlyozottan sürgető tárgysorokra a következők:
- Utolsó nap! 40% kedvezmény
- Már. Csak. Egy. Nap.
- 24 órás akció
- Most kezdődik
- Ma este lejár a kedvezmény
- Már csak X óra van hátra
#3 A szűkösség
Az e-mail marketingesek másik kedvelt eszköze a hiányérzet megteremtése. A kimaradástól, lemaradástól való félelem (angolul FOMO) erőteljes dolog, amely gyorsabb döntésre ösztönzi a feliratkozókat. Beépítjük a tárgysorokba is, olyan népszerű szavak és kifejezések használatával, mint például:
- Fogy a készlet
- Már csak X darab van
- Gyorsan fogy
- Majdnem elfogyott