Miért mutat a Klaviyo más eredményeket, mint a Google Analytics vagy az Unas?

Tartalomjegyzék
Miért mutat más eredméyneket a Klaviyo, mint más rendszerek?

Rendszeresen felmerül az ügyfeleink körében, hogy más eredményeket látnak az e-mail marketinghez kötődően Unasban, Google Analytics-ben, mint Klaviyoban.

Igyekszem mindig a lehető legtöbb információt átadni, hiszen az információhiány félreértésekhez vezethet.

Nézzük is meg részletesen, miért lehet különbség a rendszerek között. De először tisztázzuk az alapfogalmat.

 

Mi a konverzió?

 

Röviden: a konverzió az a pont, amikor a kívánt cselekvés megtörténik. Fordítsuk le ezt magyarra.

Az e-mail marketing esetében nem számít konverziónak maga az e-mail kiküldése, míg konverzió lehet a megnyitás, az átkattintás. De mindenki számára a legfontosabb konverzió: mennyi pénzt, bevételt termel egy-egy e-mail, tehát mennyi a vásárlás.

A Klaviyo minden kiküldött automata e-mailhez és hírlevélhez folyamatosan méri, követi a konverziót.

 

Mit jelent ez?

 

Fontos tudni, hogy van egy ún. konverziós időablak a Klaviyoban. Ez az időablak az e-mail megnyitásától indul, és 5 nap, vagyis 120 óra.

Sok szolgáltató alapértelmezett mérési időtartama 7 nap, 10 nap, 14 nap vagy még ennél is hosszabb. Ám iparági kutatások alapján az látszik, hogy a feliratkozók a legtöbb e-mailt már meg sem nyitják 5 nap után, így az 5 napos időablakot használjuk a Klaviyoban.

Mondok egy példát is. Tételezzük fel, hogy egy feliratkozó ma megnyit egy e-mailt, de nem vásárol azonnal. 2 nap múlva pl. egy Facebook remarketing hirdetésből visszajön a webshopba, és leadja a rendelését. Ebben az esetben a Klaviyo szempontjából ez e-mail marketinghez köthető konverzió, hiszen 5 napon belül történt a vásárlás.

Ugyanakkor például az Unas valószínűleg a Facebookot fogja mutatni, mint forrást. Egyrészt azért, mert az Unas a legutóbbi forgalomforrást veszi figyelembe, másrészt pedig azért, mert nem tud az előzőleg kiküldött e-mailről sem, hiszen nem az ő rendszeréből ment ki.

Azonban, ha ez a bizonyos vásárlás a 12. napon történik, akkor már nem számít hozzá az adott e-mail konverziójához Klaviyo szempontjából sem, hiszen letelt az 5 napos időablak.

 

Hogyan működik a konverziókövetés?

 

Más módszert használ a megnyitás mérésére, és mást az átkattintás, vásárlás mérésére.

A Klaviyo a megnyitás mérésére egy láthatatlan képpontot használ, amely az e-mail tetején és alján is elhelyezhető. Alap beállításként ez a pixel az e-mail alján kap helyet. Ennek az az eredménye, hogy ha a feliratkozó nem várja meg, amíg a levél teljesen betöltődik, nem számít megnyitottnak az e-mail. Fura, de így van.

A pontosabb mérés érdekében ezt a bizonyos képpontot át lehet tenni az e-mail tetejére is (még egyszer: ez az emberi szem számára láthatatlan képpont), ezt mindig meg is csináljuk az ügyfelek fiókjában

A Klaviyo az átkattintás, vásárlás mérése érdekében viszont nem képpontokat használ, és ennek az oka egyszerű: a képpont alapú mérés ezekben az esetekben pontatlan.

Nézzük meg ezt is egy példán keresztül! Kapunk egy e-mailt, amit telefonon nyitunk meg, de laptopon fejezzük be a vásárlást. Ha képponttal mérnénk a vásárlás eredményét, ebben az esetben a nyomonkövetés kihagyná ezt a konverziót, magyarul nem jelenne meg a számításban.

Ehelyett minden e-mailben szereplő link, gomb, kattintható kép, stb. egyedi, ún. paraméterezett linkkel rendelkezik.

klaviyo paraméterezett link
Kattints a képre a nagyobb nézethez

Ezen paraméter alapján már a rendszer pontosan tudja mérni az eredményeket.

 

Eltérések a Klaviyo és a Google Analytics között

 

Mivel a Google Analytics link alapú követést használ a konverziókhoz, a Klaviyo pedig közvetlenül a te adatbázisodból származó adatokat, valószínű, hogy a két szolgáltatás közötti elemzés nem lesz teljesen összhangban. Így előfordulhat olyan, hogy a Google Analytics nem feltétlenül ahhoz a forráshoz rögzíti a konverziót, ahonnan az ténylegesen származik.

Például a Google Analytics nem rögzít e-mailhez kötődő konverziót, ha egy feliratkozó megkap egy e-mailt, megnyitja, elolvassa, de nem kattint semmire, hanem közvetlenül a webshopodba megy és vásárol.

Ebben az esetben (ahogy feljebb már megbeszéltük) a Klaviyo az e-mailben lévő képpont alapján méri a megnyitást, majd hozzá tudja rendelni ehhez a képponthoz a későbbi vásárlást.

Mivel a Google Analytics a Klaviyo képpontjáról nem tud, ezért csak azt látja, hogy közvetlen felkeresés történt. Emiatt az e-mail megnyitást és a vásárlást külön helyen méri, nem köti össze a két eseményt.

 

Remélem, így már jobban látható és érthető az eltérés oka. Ha pedig segítségre van szükséged vagy kérdésed van, keress bátran!

A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. View more
Cookies settings
Elfogadom
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active
Az Ön által megadott személyes adatokat kezeli: Z&M Marketing OÜ Székhely: 10117 Tallin, Narva mnt 5 Regisztrációs szám: 16612538 Nyilvántartásba bejegyző bíróság: Tartu Megye Bírósága (Észtország) - a továbbiakban: Adatkezelő. Kérjük, figyelmesen olvassa el jelen adatkezelési tájékoztatónkat (a továbbiakban: Tájékoztató), melyben személyes adatai kezelését érintő gyakorlatunkat ismertetjük az Általános Adatvédelmi Rendelet (a GDPR, azaz az Európai Parlament és Tanács 2016/679. rendelete) szerint. Ez a Tájékoztató az Adatkezelő szolgáltatásait fogyasztóként igénybe vevő személyekre (Ön) vonatkozik. Bemutatja, hogy az Adatkezelő hogyan gyűjti, használja fel és osztja meg bizonyos esetekben harmadik felekkel az Ön személyes adatait, továbbá információval szolgál az Ön adatkezeléssel összefüggő „érintetti” jogairól. Az Adatkezelő (Impresszum) elkötelezett e honlapot felkereső egyének személyes adatainak és magánéletének védelme iránt. Jelen tájékoztató és nyilatkozat mindenekelőtt az ügyfelek és hírlevél-feliratkozók személyes adatainak interneten keresztül történő bizalmas kezeléséről és védelméről szól, mindazonáltal ide tartoznak az oldal látogatói is. Összefoglaljuk, hogy a tulajdonos milyen Önre vonatkozó adatokat hogyan gyűjthet és használhat fel, illetve milyen módon használhatják fel. Az adatok illetéktelen személyek részére nem kerülnek átadásra és ezen tájékoztatóban meghatározott formában kerülnek felhasználásra. A szerződésekben egyedi esetekben az adatkezelés célja módosulhat, mely az adott szerződésben rögzített feltételekkel történik. A tájékoztató fontos információt nyújt Önnek személyes adatai védelméről és ehhez fűződő jogairól. Ha a felhasználó nem fogadja el ezen feltételeket, jogában áll a honlap használatát felfüggeszteni és személyes adat megadása nélkül a böngészést befejezni.

ADATKEZELŐ FELELŐSSÉGE ÉS ELÉRHETŐSÉGE

Adatkezeléssel kapcsolatos információk

Jelen Tájékoztatóban ismertetett adatkezelések tekintetében a Z&M Marketing OÜ az adatkezelő (a továbbiakban: Adatkezelő). Adatvédelmi eljárásainkat érintő észrevétel, kérdés vagy panasz esetén az alábbi elérhetőségeken vagyunk elérhetőek: Z&M Marketing OÜ (10117 Tallin, Narva mnt 5, Észtország) vagy írjon a hello@zmmarketing.hu e-mail címre.
Adatkezelő Felelősségi körök
Z&M Marketing OÜ (10117 Tallin, Narva mnt 5, Észtország) Összes tevékenység
Választásának megfelelően Ön személyes adatai megadása nélkül is jogosult hozzáférni weboldalainkhoz, viszont a böngészéshez elengedhetetlen a süti - cookie szabályzat elfogadása, hírlevél-feliratkozás esetén pedig az adatvédelmi tájékoztató és nyilatkozat jóváhagyása. Személyes adat az összes információ, amely közvetett vagy közvetlen módon, azonosító szám szerint vagy az ehhez tartozó adatok alapján azonosítható természetes személyre vonatkozik. Abban az esetben, hogyha az oldal Tulajdonosa az Ön személyes adatait gyűjti, az adatgyűjtés átlátható és bizalmas adatkezeléssel történik. Az Ön személyes adatai olyan információk, melyek segítségével az Ön személye beazonosítható, például: vezetéknév, utónév, állampolgárság, telefonszám, postacím, e-mail cím. Az Ön személyes adatait önkéntesen megadott módon, a tulajdonos az oldalon történő böngészéskor gyűjti, megjelölve minden esetben a cél eléréséhez szükségszerűen megadandó adatokat. Ha nem kívánja megadni ezen adatokat, akkor nem férhet hozzá a honlap egyes funkcióihoz, szolgáltatásaihoz. Az opcionálisan megadandó adatok gyűjtése a felhasználói igények megismerését, a honlap és szolgáltatások fejlesztését szolgálja. A Tulajdonos minden intézkedést megtesz, hogy az általa kezelt személyes adatok pontosak, naprakészek legyenek.

Az alábbi személyes adatok kezelése történik:

● Vezetéknév, keresztnév, cégnév és kapcsolattartó neve (cég esetén) ● Székhely címe (cég esetén), lakcím, levelezési cím ● E-mail cím ● Telefonszám ● Rendszer információk (IP-cím, rendszer verzió, felbontás, statisztika a honlapon megtekintett oldalakról, böngészési szokások, viselkedési mintázat)

Adatkezelés időtartama:

● Direkt marketing célú hozzájárulások tekintetében a felhasználó hozzájárulásának visszavonásáig ● Profiladatok tekintetében az utolsó bejelentkezéstől számított 4 év ● Vásárlások adatai tekintetében 8 év

Adattovábbítás feltételei

Az Adatkezelő az általa kezelt adatokat - a szükséges mértékben - továbbíthatja a következő területeken tevékenykedő, általa kijelölt személyek, valamint társaságok részére: ● Adatfeldolgozás ● Jogi képviselet ● Jogviták kezelésére jogszabály alapján jogosult szervek ● Kézbesítés ● Könyvelés ● Követeléskezelés ● Marketing ● Számlázás

Adatfeldolgozást végző vagy adatkezelést érintő cégek, személyek

A tulajdonos, Szalai Rita a Z&M Marketing OÜ (10117 Tallin, Narva mnt 5, Észtország) nevében végzi az adatok kezelését. A tulajdonoson kívül más cégek is részt vesznek a szerződéses ügyfelek adatainak kezelésében, tárolásában. Mely cégek kapcsolódnak az adatkezeléshez? A Tulajdonos tevékenysége során az adatkezelésben érintett cégek: Minden szolgáltatót szükséges felsorolni, ahol személyes adatok megjelennek: ● Tárhely szolgáltató: Rackhost Zrt 6722 Szeged, Tisza Lajos körút 41 (telefonszám: +36 1 445 1200, e-mail cím: info@rackhost.hu) - adatvédelmi nyilatkozatGoogle Inc.: 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA, levelező rendszer, felhőben történő adat és fájl tárolás, online dokumentum kezelés, továbbá a hozzátartozó szolgáltatások: Google Drive, Google Docs, Google Search Console, Google Analytics, Google AdSense, Google AdWords, YouTube, Blogger, Chrome böngésző támogatása - Google adatvédelme és adatvédelmi elvei. ● Facebook Ireland Ltd.: 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2 Ireland, a Facebook, Instagram, Messenger és Facebook által kínált egyéb termékek, funkciók támogatása - adatkezelési szabályzatKlaviyo Inc.: 125 Summer St Floor 6, Boston, MA 02111, United States, az Adatkezelő által használt hírlevél küldő szoftver fejlesztője és karbantartója - adatkezelési szabályzat Speciális esetekben a szerződés tartalmazhat további adatfeldolgozó személyeket vagy cégeket.

Adattulajdonosi jogok és jogérvényesítés

Amennyiben nem szeretné személyes adatai kereskedelmi ajánlatok közlésére történő felhasználását, joga van mindezt indoklás nélkül megtiltani. Törlési kérelmét írásban szükséges megküldenie az Adatkezelő részére, e-mailben vagy postai levél formájában, az Impresszumban megjelölt elérhetőségekre.

Kiskorúak és korlátozottan cselekvőképes személyes adatainak védelme

A Z&M Marketing OÜ internetes weboldala, valamint megjelenéseinek tartalma többnyire nem 13 év alatti kiskorúak részére szól. Nem kezelünk és nem gyűjtünk 13 év alatti gyermekekről személyes adatokat igazolható szülői vagy gondviselői hozzájárulás nélkül. Szülei vagy gondviselői kérhetik a gyermekre vonatkozó adatok kiadását, törlését. Ha az Adatkezelő számára az adatkezelés, adatfeldolgozás folyamán válik nyilvánvalóvá az életkor, abban az esetben a szülői hozzájárulás beszerzése céljából az adatok felhasználhatók. Törvényes képviselő hozzájárulása szükséges cselekvőképtelen és korlátozottan cselekvőképes kiskorú személy nyilatkozatához, kivéve a mindennapi életben tömegesen előforduló regisztrációt célzó és különösebb megfontolást nem igénylő szolgáltatásrészeket.

Cookie-k (sütik) kezelése

A Cookie nyilatkozatban olvashat bővebben a sütik (cookie-k) kezeléséről.

Fogalmak

Adatfeldolgozó: természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely az adatkezelő nevében személyes adatokat kezel ● Adatkezelés: a személyes adatokon vagy adatállományokon automatizált vagy nem automatizált módon végzett bármely művelet vagy műveletek összessége, például: gyűjtés, rögzítés, rendszerezés, tagolás, tárolás, átalakítás, megváltoztatás, lekérdezés, betekintés, felhasználás, közlés, továbbítás, terjesztés, egyéb módon történő hozzáférhetővé tétel, összehangolás, összekapcsolás, korlátozás, törlés, megsemmisítés ● Adattovábbítás: az Adatkezelő által kezelt személyes adatok harmadik személyek számára történő hozzáférhetővé tétele ● Adatvédelmi incidens: a biztonság sérülése, amely a továbbított, tárolt vagy más módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését, megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférést eredményezi ● ÁSZF: a weboldalon közzétett, az Adatkezelő termék- és szolgáltatás-értékesítési szabályait rögzítő Általános Szerződési Feltételek ● Azonosítható természetes személy: természetes személy, aki közvetlen vagy közvetett módon, valamely azonosító, például: név, azonosító szám, helymeghatározó adat, online azonosító, fizikai, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára vonatkozó egy vagy több tényező alapján azonosítható ● Címzett: természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amellyel a személyes adatot közlik,függetlenül attól, hogy harmadik fél-e ● Érintett hozzájárulása: az érintett akaratának önkéntes, konkrét, megfelelő tájékoztatáson alapuló, egyértelmű kinyilvánítása, amellyel az érintett nyilatkozat vagy a megerősítést félreérthetetlenül kifejező cselekedet útján jelzi, hogy beleegyezését adja az őt érintő személyes adatok kezeléséhez ● Érintett: bármely információ alapján azonosított vagy azonosítható természetes személy ● Felhasználók: az Adatkezelő által üzemeltetett, https://zmmarketing.hu weboldalon és az ott meghatározott egyéb címeken elérhető weboldalak látogatói ● Harmadik fél: természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely nem azonos az érintettel, az adatkezelővel, az adatfeldolgozóval vagy azokkal a személyekkel, akik az adatkezelő vagy adatfeldolgozó közvetlen irányítása alatt a személyes adatok kezelésére felhatalmazást kaptak ● Hatóság: Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (székhely: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c., telefon: 06-1 391-1400, fax: 06-1 391-1410, e-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu, weboldal: naih.hu) ● Partner/Ügyfél: természetes személy, aki az Adatkezelővel nem weboldalon köt szerződést termék értékesítésére vagy szolgáltatás nyújtására ● Regisztráció: a weboldal felhasználó személyes adatainak rögzítése, mellyel felhasználói fiókot hoz létre ● Személyes adat: az érintettre vonatkozó bármely információ ● Szolgáltatás: az Adatkezelő által Ügyfelei, Partnerei és Felhasználói részére a weboldalon vagy egyéb módon nyújtott, az ÁSZF-ben részletezett termékértékesítési és egyéb szolgáltatások ● Weboldal: az Adatkezelő által üzemeltetett, https://zmmarketing.hu és az ott meghatározott egyéb címeken elérhető weboldalai
Save settings
Cookies settings
Scroll to Top